søndag den 17. august 2014

Annette Nielsen fra Kafe Knud i Politiken

Af Lars Thaysen, næstformand

I forbindelse med at Hiv-Danmark i løbet af august lancerer vores nye kampagne "Kys Livet", er der i dag en artikel i Politiken, hvor Annette Nielsen fra Kafe Knud fortæller om at leve med hiv.

i artiklen "Mændende løber skrigende væk, når jeg fortæller at jeg har hiv" fortæller Annette fortæller om hvordan mange heteroseksuelle bliver bange for at date hende, når de finder ud af, at hun har hiv.

Selvom Annette er velbehandlet, og risikoen for at smitte andre er meget meget meget lille, så oplever hun gang på gang, at mændene bliver bange. Annette siger: "Det gør mig ked af det, at de ikke giver det en chance. At de tilsyneladende bliver så forskrækkede, at de ikke engang vil mødes og høre mere, når jeg skriver, at jeg er velbehandlet".

Anders Dahl, der lige nu er ved at lave Hiv-Danmarks nye levekårsundersøgelse, udtaler sig i artiklen om de fordomme mange hiv-smittede oplever. Mange forbinder stadig hiv med bøsser og afrika, og har svært ved at glemme billederne af tynde og syge mennesker i 80'erne og 90'erne.

Med med de medicinske fremskridt kan mange hiv-smittede fysisk leve gode og lange liv. Følelsesmæssigt er hiv stadig en belastning for mange, og Annette udtrykker i artiklen mange af de ting, som andre hiv-smittede også oplever.

Det er en flot artikel! I Hiv-Danmark er vi stolte over Annette - alt det fantastiske arbejde hun gør på Kafe Knud, og at hun går foran i kampen om at nedbryde fordommene om hiv!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar